Peluang Bekerja Sambilan Di Rumah

Peluang Bekerja Sambilan Di Rumah

Terima bayaran upah yang sangat lumayan & peluang untuk bekerja dengan syarikat - syarikat berasaskan internet dari seluruh pelusuk dunia sebagai pekerja bebas (freelance) dari rumah.

Antara Bidang - Bidang Pekerjaan:
Bertanggung-jawab membantu mengumpul maklumat dari internet, memasukan maklumat ke dalam sistem, membuat kajian maklumat yang di kumpul, menyediakan laporan & kerja - kerja am berkaitan.

Syarat - Syarat Kelayakan:
- Tahu mengunakan komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Mesti boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris***
- Mempunyai Komputer/Laptop
- Ada akses ke talian internet
- Berumur 18 tahun keatas

Lain - lain kelayakan:
- Mampu bekerja tanpa pengawasan
- Berupaya mengikuti arahan
- Bersedia untuk kerja keras
- Berfikiran positif & terbuka
- Bermotivasi & mahu belajar
- Bukan seorang pemalas
- Punya disiplin diri yang tinggi

Maklumat lanjut di sini --> http://tinyurl.com/PeluangBekerjaSambilan

 

Kenapa Perlu Kepada Akhlak (Etika) Kerja?

Akhlak ditakrifkan sebagai tingkah laku, perangai, atau tabiat. Akhlak yang baik disebut sebagai beradab, beretika dan bersopan santun yang diterjemahkan dari hati yang ikhlas dan luhur.  Islam telah mengingatkan kepada umatnya mengenai peri pentingnya memelihara akhlak dan mengamalkan nilai-nilai mulia dalam kehidupan seharian sebagai hamba yang taat kepada perintah Allah SWT. Begitu juga dalam soal akhlak (etika) kerja.
Akhlak (etika) kerja dalam Islam sebenarnya bermula dengan konsep dan pandangan Islam terhadap kerja itu sendiri.  Apabila kita berakhlak ini bermakna kita faham akan konsep kerja dalam Islam sebagai jambatan menuju ke akhirat. Bekerja untuk mendapat pahala di sisi Allah SWT. Bahkan kepentingannya dilihat dapat membimbing para pekerja ke arah  melakukan kebaikan dan menjauhi daripada segala kemungkaran. Namun begitu, berapa ramai di antara kita memilih untuk melakukan pekerjaan mengikut pandangan hidup Islam? Di kala itulah perlunya seseorang memiliki kefahaman dan kesedaran keagaaman terutama di dalam konsep kerja bagi membimbing mereka menjauhi pekerjaan yang dilarang oleh Allah SWT.
Kita bimbang jika wujudnya kejahilan umat Islam tentang peri pentingnya akhlak yang mulia sebagai matlamat beragama, ini akan  membuka jalan bagi mereka untuk melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan ajaran murni yang terkandung dalam al-Quran dan sunnah Nabi Muhammad SAW.  Apabila dorongan dan asakan hawa nafsu menjadi kuat dan fikiran dikalahkan oleh emosi  mereka tidak berupaya mengawal dorongan-dorongan itu, lalu berlakulah tindak tanduk dan perbuatan yang dilarang oleh agama. 

No comments:

Post a Comment